Wednesday, September 10, 2014

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh……

Entri hari ni saya nak kongsi dengan kawan-kawan ………… “ RAHSIA KULIT CANTIK,KURUS MENAWAN SUAMI SEMAKIN SAYANG ” 

TAPI sebelum tu saya nak cerita sikit…..klu kawan-kawan nak tau, sejak saya pindah balik SG,Petani. Badan saya tiba2 jadi GEMPAL  ( naik 6 kg dalam masa 3 bulan) sebulan 2 kg tauuuuuuu………huhuhuhu  mana taknya SG,PETANI syurga makanan bagi saya. Setiap malam, ada  Pasar Malam , gerai makan buka siang dan malam….makanan semua sodap2 , so apa lagi makan tak sedar diri la……last2 suami tegur “ abang suka badan YANG  yg dulu…… cantik ” hai ….. dalam maksudnya tu…..



Bila timbang, Ya ALLAH rasa nak pitam.  Hihihi saja ja, buat-buat terkezut hakikatnya dah tau pun badan naik sebab bila berjalan peha berselisih, malas nak bergerak dan yang pastinya baju banyak yang dah jadi sarung nangka huhuhu…..…….

Haaaa sayaapun apa lagi mula la berdiet……………..

Langkah pertama saya kurangkan makan nasi…..tapi tak tahan mak, mana boleh nak kurangkan makan sedangkan tengok makanan semua sodap2 terutama bila ada ulam ulaman (masakan kampung ), huhhhh bila makan tak sedar diri…..



Alhamdulillah masa tu saya berkenalan dengan ESP SHAKLEE, so masalah kurangkan makan nasi ni tak terlalu membebankan saya sangat, setiap pagi saya minum 1 sudu ESP campur ngan oren atau jus limau nipis atau apa2 jenis air yang saya suka minum kecuali air berkafein seperti kopi,nescafe dan teh………

Kenapa saya kata ESP membantu menyelesaikan masalah saya ???

1.    Bila saya minum ESP waktu pagi sebelum pergi kerja. Perut saya rasa lebih kenyang. Makan sikitpun dah rasa kenyang so masalah kurangkan nasi dah selesai….klu sebelum ni saya makan nasi sepinggan penuh tapi sejak minum ESP makan 1/3 pingganpun dah rasa kenyang sangat.

2.    Saya mula jatuh cinta ngan ESP bila saya makan, badan saya rasa semakin kuat dan bertenaga. Maklumlah saya nikan 3 and one, isteri, ibu dan pekerja so saya perlukan banyak tenaga untuk selesaikan semua perkara setiap hari.

3.    Masalah kulit kering dan bersisik juga Alhamdulillah selesai, sebelum ni setiap hari saya kena pakai lotion sebab kulit saya kering dan bersisik,tapi sejak saya minum ESP kulit saya jadi cantik dan masalah kulit kering selesai……yang bestnya cek abang siap puji lagi kata saya semakin cantik, kulit berseri2. Alhamdulillah anugerah terindah buat saya……
lklik di sini untuk Tips Diet Seimbang....petua kekal sihat dan cantik sepanjang masa

4.    ESP juga membantu saya mengekalkan keanjalan PAYU DARA, bukan saya cakap tau….tapi cek abang saya yang beri komen ni….bestnya sejak minum ESP asyik dapat pujian dari cek abang ja….mana taknya semua masalah saya dah berkurang, berat badan dah kembali kepada asal, kulit semakin cantik dan berseri,Payu Dara Anjal, saya tidak merasa letih walaupun terpaksa buat banyak kerja sepanjang hari…..

Kalau kawan-kawan berhajat nak dapat apa yang saya dah dapat,tak rugi kawan-kawan cuba ESP….tak kenal maka tak cinta,bila dah cinta pasti tak sanggup nak lepaskan….ESP ni bukan saja dapat menyelesaikan semua masalah yang saya nyatakan di atas tapi yang paling best rasanya sedap sangat.

Berapa Harga ESP SHAKLEE, Mahal Tak………???
Harga ESP bagi semenanjung dan Sabah Sarawak ialah RM 150 + RM 10 (postage).
Walaupun harga agak mahal  tapi berbaloi tau kawan-kawan sebab dia boleh bertahan sebulan setengah klu kita ambik setiap hari 3 sudu, tapi saya ambik 1 sudu ja sehari so  boleh tahan 2 hingga 3 bulan …..ingat ye kawan-kawan tidak boleh ambik lebih dari 3 sudu sehari kerana membebankan ginjal, Protein yang banyak membuatkan buah pinggang kita bekerja lebih kuat. Makan ikut sukatan ek. Sebab tu saya makan 1 sudu je sehari  .

Bagaimana cara nak minum ESP ????
1.     ESP boleh diminum sekali atau dua kali sehari.
2.     kuantiti setiap kali minum sebanyak 1 SUDU BESAR + minuman kesukaan kita
3.      Minum waktu pagi sebelum pergi kerja,perut rasa lebih kenyang. Jadi sarapan tak perlu makan banyak.
4.      kalau nak makan lebih dari sekali dalam sehari, pastikan kuantiti ESP tidak melebihi dari 3 sudu sehari ya.
5.     ESP dicampur dengan air sejuk atau air suam ye, jangan gunakan air panas.Protein dalam ESP boleh rosak.

Semua orang boleh minum ESP ka?
ESP TIDAK SESUAI BAGI PESAKIT BUAH PINGGANG.
 ESP sesuai untuk semua lapisan :
1.    Ibu-ibu yang sibuk : ESP membantu memberi tenaga
2.    Mereka yang berhajat untuk kurus dan inginkan kulit cantik berseri.
3.    Ibu-ibu yang menyusu. ESP membantu membanyakkan air susu ibu.
4.    Pesakit kencing manis. ESP membantu mengawal paras gula dalam badan.
5.    Lelaki dan wanita yang mementingkan kesihatan dan kecantikan.

RESEPI MUDAH DAN SEDAP MINUM ESP.
1.    ESP Dan Air Suam . rasa macam air soya. Simple dan cepat
2.    ESP DAN MILO
3.    ESP DAN OREN ATAU JUST LIMAU
4.    ESP DAN SUSU SEGAR: Rasa Lemak Berkrim
Ada banyak lagi resepi yang best yang kawan-kawan boleh cuba kecuali jangan campur ngan minuman yang berkafein seperti kopi,nescafe dan teh….
UNTUK MENDAPAT MANFAAT LEBIH, KAWAN-KAWAN ADA 2 PILIHAN:
1.    Mendaftar sebagai AHLI. Kawan-kawan akan dapat DISKAUN bagi setiap produk serta menambah pendapatan, mana tau selepas kawan-kawan makan ada yang bertanya dan berminat untuk beli .
2.    PM saya sekarang, segala kelebihan dan manfaat mentaftar sebagai Ahli Shaklee akan saya kongsi.

Untuk mencuba produk ini ,sila hubungi saya di :
Call / whatsap : ZAITON  019-5585048  atau  0108078695
ID SHAKLEE : 1070966
FB : ZAITON HAMID bagi sebarang pertanyaan lanjut

Like kami di facebook page : https://www.facebook.com/WSbamboocorset


ANDA MUNGKIN JUGA INGINKAN SUPPLEMENT UNTUK :

(TIPS CANTIK ) 6 Makanan untuk kulit sihat,cantik dan berseri!

No comments:

Post a Comment